alla har ett ansvar

Här sitter jag i mörkret och väntar på bättre tider. Nej, men jag väntar i alla fall på att Efterlyst summerar ska börja. Jag tycker att det är ett bra program och det gör lika ont i hjärtat varje gång det sänds. Ikväll sved det extra mycket i hjärtat när det talades om nätmobbning och den fruktansvärda händelsen som skedde nyligen. Kan ni tänka er att det inte är den första unga personen som väljer att ta sitt liv på grund av kränkningar, trakasserier och mobbning?
För att vi ska få en förändring gäller det att alla agerar på ett mer eller mindre sätt och slutar blunda för problemet. Ingen människa är någonsin värd att bli utsatt.
 
När jag såg dokumentären Bully så satt jag och grät. Mellan mina tårar och snyftningar fick jag en idé i mitt huvud. Jag vill arrangera en dag, en slags temadag på  tex min grundskola som innehåller föreläsningar, diskussioner, övningar etc. En dag som ger kunskap och förståelse.
 
 
| |
Upp