varma fina sommar

Vårkänslorna har sprudlat i två dagar, men nu...nu? Vad fan. Det snöar! Det är mars, men vädret är december. Mörk jävla december. Åh. Jag vill ha vår. Sommar. Varmare tider, helt enkelt. Jag har fått nog av snö. Jag hatar snö. Bussarna blir tusen gånger försenade än vanligt, skorna blir blöta, hela jag blir blöt. Fingarna fryser till is. Hela min kropp fryser till is. Jag hade ett hopp om att bli lagom upptinad till juli, men nu när det kommer mer snö så vet jag inte när jag blir upptinad. Kanske lagom till hösten.

flöt utan insikt
motströms åt fel håll
....................
springer från minnen, andas och flyr
inåt och hoppas på nåt nytt

Några meningar från Carolines duett med Tommy Nilsson - Du var mitt hjärta
Passar ganska bra med vädret. Mig också. Förstås.

Vanlig vardag | |
Upp