shopping som nöje

Trettio minuter försenad kom jag flåsande och irriterad in i klassrummet. Busstrafiken är mer än jävlig när snön ligger som en hinna över vägarna. Vilken tur att vi inte hade så mycket för oss i skolan just idag. En timme med banankaka, chokladbollar, muffins, sockerkaka och kaffe var inte så energikrävande och mitt humör sköt uppåt efter min morgon med busstrafiken. Efter en påfyllning av mitt energiskafferi gick jag och min kompis runt i Knalleland.

Nu sitter jag och känner pirret som åker kana i min mage. Snart är det julafton och jag längtar av förväntan över vad som kan finnas i klapparna textat i mitt namn. Jag hoppas att jag får en rymdresa eller något annat som får mina smilegropar att närma sig öronen.

Resten av kvällen ska jag unna mina ögon en riktigt bra film. Hus i helvete är jättebra, så den ska bli min underhållning ikväll. Dessutom har jag två tidningar som väntar på att bli lästa. GT och STT! Jag älskar att läsa tidningar! Att hålla i en Metro när man sitter och pustar ut på bussresan hem från en dag i skolan är ren njutning, både för kropp och själ.


Vanlig vardag | |
Upp