En för alla, alla för en.

Tänk egentligen hur stort universum är.
Att jag och alla ni andra är små människor som lever på jorden.
När jag blickar upp emot himlen och ser alla stjärnor känner jag mig obetydlig. Alla problem som kretsar runt mig och alla andra är en skitsak. Det finns mycket mer som är större än våra problem.
Problemen är inte hela världen. Bara en liten, liten del som förhoppningsvis går att lösa.
Universum är stort. Vi är små. Vi är nästan ingenting.
Så känner jag.
Men vi är så mycket mer än ingenting. Vi betyder otroligt mycket för vårt umgänge.

Vi är ljuset i någons vardag.
Det är otroligt, jätteotroligt!
Ljuset från stjärnorna, ljuset i någons vardag.
Vackert.


Påtal om Universum. Vem äger jorden om inte Gud finns?
Big bang? Alla kungar osv? Eller är det ingen som äger jorden?
Vi kanske äger den tillsammans.
Om det är så, varför smutsar vi ner miljön? Jorden är vår. Man ska vara rädd om sådant som man äger.
Vare sig om vi äger tinget själva eller delar den med någon.

BIG BANG!

Ingenting och mycket mer | |
#1 - - Anna:

sv: haha :D haft en awesome första dag i plugget ? ;) om ni inte börjat tidigare så att säga :D

#2 - - LIENE:

sv: eller hur:)



Intressant inlägg. Gillar när andra skriver ner sina funderingar och sånt.

#3 - - Sandra:

sv: tyvärr är den fortfarande kvar idag men ska ta en tablett innan jag åker till skolan =)

#4 - - pauline:

okej samma här, trött sen man börjar gå upp tifigt för skolan igen , lite ovant :P

#5 - - Martina, hobbyfotograf och mamma:

kul skrivet:)

#6 - - Fanny:

svar: Jadå, allt är bra! :)



Nu har jag möjligheten att bli veckans blogg igen så jag skulle bli jätte glad om du röstade på mig här:

http://jjenniferks.blogg.se/2010/january/rosta-fran-vinnaren-av-veckans-blogg.html

Jag är nummer 10! :)

#7 - - Anonym:

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

Upp