framtidsplaner

I cirka tolv år har jag gått i skolan och jag har aldrig riktigt förstått att jag en dag ska ta studenten. Det kan bero på att det har varit så långt bort hela tiden, det har känts som en evighet till den dagen. Nu helt plötsligt är det knappt två veckor kvar. Jag har inte greppat det riktigt. Den här tiden är både läskig, ångestgivande och spännande. Jag vet inte om jag längtar eller inte. På ett sätt längtar jag, för jag har planer i mitt huvud. Jag har ritat upp en framtid i mitt huvud, i alla fall en liten framtid. Jag hade tänkt jobba lite och sedan söka in på någon journalistutbildning. Det är det jag vill just nu. Att jobba med något som ligger en varmt om hjärtat, det vill säga det skrivna språket, vore så himla roligt. Dessutom vill jag jobba med meldodifestivalen eller vara krönikör i någon stor tidning. Författare vill jag också bli. Fast man kan nog benämna mig som författare, har fått min novell publicerad i Prata om alkohols novellsamling. Jag får se vad tiden utvisar.
 
 
 
| |
Upp