kräver rutin

 
I onsdags så vaknade jag och kollade på klockan, 06.15. VA? ÄR DEN 06.15? Stressat for jag upp i sängen och jag hade säkerligen hunnit till bussen som går 06.49, men jag är en människa som kräver en strikt rutin på morgonen för att jag ens ska få en bra dag. Japp, så är det. En strikt rutin kräver jag enbart på vardagsmorgonen. Då måste allt stämma till punkt och pricka. Så jag fick ta en buss som går 07.10, men trots att jag hade gått om tid så fick jag stressa och jag var förstörd.
 
En morgon så öppnade jag kylskåpet och en ketchupflaska åkte i golvet. Jag skrek på pappa att han fick torka upp det och jag gick in på rummet irriterad och med tårar i ögonen. Det är tur att det inte är många människor uppe i huset när jag ska gå upp och göra mig redo för en dag i skolan och så vidare. De enda varelserna jag kan prata med på morgonen är Harald och Ringo Berra.
 
Nu ska jag strax gå och lägga mig i sängen och spela candy crush/skrolla i twitterflödet. Oavsett vilken tid på dygnet jag går och lägger mig så är jag alltid trött när jag vaknar. Det beror på att man vaknar av väckarklockan!
 
 
| |
Upp