10. min framtid

Jag vet inte hur min framtid kommer att bli. Inte den framtiden som kommer om några år. Morgondagens framtid vet jag redan. Jag ska till skolan. 

Ibland brukar jag fantisera om framtiden. Jag ser mig själv som en journalist, kanske i pappersformat eller i radio. Mitt hem är en lägenhet, där jag och min katt bor. Utanför fönstrena pulserar stadslivet. Vilken stad vet jag inte. Ytterligare några år framåt börjar en familj få form. Sen blir man några år äldre igen, då börjar barnet/barnen bli stora och bildar egna familjer. Sen får man jättemånga barnbarn så hela pensionen går åt till födelsedagspresenter och julklappar. Sen öppnar ålderdomshemmet dörren för en..

Jag är nyfiken på framtiden, men samtidigt vill jag inte lämna det här, mitt liv just nu, bakom mig.

Runt omkring | |
Upp