1. det här är jag

Martina är mitt namn och jag är snart arton jordsnurr. Jag lever med min fina familj (som innehåller en sprallig hund, en mamma, en pappa och tre småbröder. Har även en storasyster som är tillräckligt stor för att bo i en egen lya) i en fantastisk kommun som ligger nära den gröna naturen och några få mil ifrån pulserande stadslandskap. Jag uppskattar det! Att man kan ta sig var som, utan att åka speciellt långt.

Jag läser mitt andra år på Medieprogrammet i en närliggande stad och där jag har valt att inrikta mig på foto/journalistik. Jag kan inte låta bli att fascineras av framtiden, men samtidigt skrämmer den mig. Jag vill inte bli vuxen samtidigt som jag vill kicka igång en karriär inom media.

Vad kan man berätta mer? När lediga stunder tar fart gillar jag att fotografera, läsa böcker, skriva och umgås med mina nära och kära. Det är väldigt trevligt att bara vara, också. Ligga i sängen och titta upp i taket, typ!

Något annat som ligger mig varmt om hjärtat är katter. Jag har två stycken uppe i himlen. Båda två förlorade jag inom loppet av ett år. Den ena blev påkörd och den andra blev ett offer för en sjukdom. Jag saknar dem väldigt mycket och jag gillar att skriva hur mycket jag saknar dem på min blogg.

Något mer än detta är jag inte. En enkel tjej i ett enkelt land helt enkelt.

Runt omkring | |
Upp