55 längder som en fisk

Höstlovet flyter på och idag har jag simmat. 55 längder som en fisk i vattnet blev det. Det är ett resultat som jag är nöjd över. Det kommer jag vara i många år framöver!

Eftersom dagens besök i simhallen har gjort mig väldigt mör och skör ska jag alldeles strax landa i sängen med en bok. Helst skulle jag vilja läsa Björn Ranelids spännande bok Kniven i hjärtat, men första dagen efter ledigheten väntar ett prov i ett ämne som jag anser är viktig för min framtid. Jag har prov i samhällskunskap och redan nu prioriterar jag det före "fastklistarad-framför-en-asbra-bok-som-slukar-in-mig-mellan-sidorna-och-där-sitter-jag-fast-i-en-evighet".

Jag tycker oftast att det är slöseri med tid att sitta och studera, spara pengar och så vidare. Man vet aldrig när livet tar sin vändning till andra sidan. Det är därför jag är dålig på att spara pengar, plugga med mera.

Hur som helst, nu ska jag läsa om demokrati!

Vanlig vardag | |
Upp