Skilda vägar



Resultatet av ungefär tio-tolv lektioner tre långa timmar vardera. Jag är jättenöjd, trots att jag upptäckte några småfel. Jag skyller på att jag var trött när jag gjorde slutspurten.
Jag valde som sagt att skriva en novell. Jag gav mig in i leken trots att jag inte hade inspiration till novellen. Men när det började arta sig start, så tänkte jag på en period i mitt liv, som på något sätt kunde utformas till en lagom spännande novell.

Såhär i efterhand kan jag tycka att det var lite töntigt att skriva en hel novell om något som redan har passerat och är så gott som bortglömt. Men när den perioden existerade var det en hård tid. Då gick jag inte på gymnasiet och jag hade definitivt inte tankarna på att bearbeta smärta/sorgen/ilska/vad fan det nu var jag bara på, genom att skriva en novell. Men yeah, nu har jag gjort det. Även om känslorna jag hade då har svalnat till minusgrader.







Jag har även spelat in novellen i ljudformat.

Fan, vad bra jag är trots allt..och ja Caroline af Ugglas betyder ju som sagt en hel del för mig. Klart hon ska vara med och förgylla den sista sidan!



Här är orginalet till omslaget.

Vackra rader | |
#1 - - En blogg om Kevin:

Gud va duktig du har varit då ! Du kommer uppskatta det där längre fram i livet - när den legat på vinden i några år och du hittar den igen och du minns tillbaka. :D

Upp