SUPERMÅNEN

Jag läste nyss på ett forum att supermånen är här (19 mars). Alltså att månen ligger närmare jorden än vad den har gjort på 19 år. 356 577 kilometer ifrån jorden exakt eller på ett ungefär typ.
Sen vet jag inte mycket mer. 

"Snart är supermånen här – med stormar, tsunamis och orkaner som följd.
Åtminstone om man ska tro konspirationsteorier som översvämmar internet.
Rymdfysikern Gabriella Stenberg behåller därmed lugnet.
– Det ska inte spela så stor roll, säger hon"
LÄNK TILL ARTIKELN

Det är 2011, alltså ett år kvar till 2012, då jorden går under. Fascinerande! Det är något som ligger i det hela. Något som är väntat. Något som ska ske. Jag vet inte hur jag ska förklara mig. Jag vet inte hur jag ska skriva ner mina tankar rätt. Men jag tror på allt som står. Att jordbävningen (det var jordbävning i Japan???????!) + tsunamin i Japan orsakades av supermånen.

Universum är så fascinerande.
Tog några usla bilder på månen, men kusliga bilder, enligt mig själv. Ser ni ljuset? Jag blickade bara bort för någon minut, sen kom regnbågens färger, typ. Jag blir nästa lite rädd. Nu är jordens undergång nära. Väldigt nära.

Det här skriver jag som inte kan ett skvatt om vetenskap och dylikt.







Balla ting & sådant coolt. | |
#1 - - Nathalie:

Anmäl dig gärna till min dagens länktävling<3

http://liborius.blogg.se/2011/march/dagens-lanktavling.html#comment

#2 - - ViktoriaPettersson:

http://www.gimp.org/downloads/



Här är en länk till redigeringsprogrammet jag pratade om :D

#3 - - Isabella ♥:

jaha var det därför alla tjatade om månen så mycket och skulle ut & kolla på den

#4 - - Nathalie:

dagens länkar finns uppe:D klicka på läkarna för att se om det blev du! om inte, anmäl dig gärna igen<3

http://liborius.blogg.se/2011/march/dagens-lanktavling-1.html#comment

#5 - - Timsilje:

love the web site lots of luck love to see more poems

Upp