sommaren kommer

Kompisar, ikväll blev det sommar i Borås!

De fartfyllda torsdagarna i Borås startade idag, med September. Inte månaden, utan artisten. Det hade varit lite knasigt om sommaren startade med månaden september. Jag längtar till Orup. 21 juli befinner jag mig i Borås.
Sen kan jag faktiskt nämna att jag är sugen på att se Veronica Maggio, som också gästar Borås.

Det jag egentligen ville komma till..
I takt med gröt-tallrikar och kaffesörplande läste jag i BT (Borås Tidning, ganska logiskt) idag om just T-kvällarna. De hade gjort en summering av premiärdagarna de senaste åren, rent vädermässigt. Jag fick syn på ett bekant namn. Caroline af Ugglas. Premiärartisten 2009. Några regnskurar föll över Borås. För att Caroline sjöng så vackert, säkerligen.

Hur kunde jag missa en sån underbar kväll? Jag fattar inte. Kollade tillbaka i min blogg just nu. Första gången jag såg Caroline af Ugglas live var den 28 november 2009. På Folkan i Borås. Jag upptäckte henne i melodifestivalen 2009... ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Det här får bli ett olöst mysterium.

Runt omkring | |
Upp