en dröm

Just nu sitter jag och gör ingenting. Visserligen gör jag någonting, jag väntar på Emil. Jag, Ponken och Emil ska ha kafferep tillsammans.

Jag försöker fatta ett beslut om kvällen. Min klasskompis vill att jag ska hänga med henne och se Veronica Maggio, som gäster ett regnigt Borås ikväll. Vädret får mig att vilja stanna inne. Dessutom kommer det säkert vara väldigt mycket folk. Det talas om att de kommer vara extra vakter och sånt ikväll. Tänk då när jag står där om några år och tolkar Caroline af Ugglas låtar. Precis som hon gjorde med sin idol, Joplin på svenska. Den skivan sålde guld.

Den kvällen, när jag står där, kommer hela Borås att gunga. Jag kommer bli Sveriges stolthet. Jag kommer erövra världen med min tolkning av Caroline af Ugglas.

Jag, enbart jag! Okej, min fantasi kan vara lite väl livlig ibland. Tillbaka till banan. Kafferep!

Idolen | |
#1 - - ViktoriaPettersson:

Just nu inget, skall du till borås sen?

Upp