I mina tankar

Jag har tänkt på en sak..varför är det en "Håkan Hellström 24 april"-skylt utanför Åhaga? Alltså, om jag inte är på helt fel bana så ska Håkan spela där den 24 april, men då kommer min andra fundering. Är Håkan Hellström större än Caroline af Ugglas? Jo, visserligen är han det. Han är kändare. Eller har jag fel? Nej.
Enligt mig så är Caroline sjukt mycket bättre än Håkan. Jag kan inte säga för mycket eftersom att jag inte riktigt har tagit mig tid till att lyssna på, vad vet jag, Göteborgs stolthet. Det är därför jag tycker att Caroline skriver mer berörande texter. Det berör i alla fall mig. På något sätt. Hon skriver en låt som hon tolkar på ett sätt och sen lyssnar jag på den, så tolkar jag den på mitt sätt. Alltså att den berör.

Jag måste nog ta mig tid till att lyssna på honom, så att jag har något att jämföra. Hitta för och nackdelar. Men det kanske inte finns några såna. För mig kommer Caroline alltid vara snäppet bättre än alla andra. Så omgivningen behöver inte vara oroliga! Håkan kommer aldrig bli bättre än Caroline i mina ögon. Aldrig.

Ibland funderar jag på att byta musiksmak. Så att jag har en chans att välja låtar på chillkvällar osv. Ingen i min närhet gillar min musiksmak (ett undantag för min fin fina pappa). Lyssnar jag verkligen på dålig musik? Nej. Jag har svaret. NEJ! Jag lyssnar på allt. Även om jag bara plockar fram godbitarna offentligt...eller så.

Det jag ville komma fram till är..varför finns det ingen "Caroline af Ugglas 12 februari"-skylt utanför Åhaga?

Hur som helst, igår var det bara fyra veckor kvar till den efterlängtade dagen. Den 12 februari blir det fjärde gången jag ser Caroline af Ugglas live. Men det blir absolut inte den sista. FÖR CAROLINE AF UGGLAS ÄR BÄST!

Idolen | |
Upp