Gult och blått med Martina

Det är underbart att vara hemma efter en lång dag! Torsdagar brukar vara ganska softa och roliga, men idag, nej. Det kan bero på sista lektionen vi hade i cirka tre timmar och fyrtio minuter.  Vi har börjat med ljud nu i rullen, som det fint kallas. På tisdagar arbetar vi med våra radioprogram som vi ska livesända i slutet av "ljudrullen" och på torsdagar arbetar vi med ljudteknik eller vad man ska kalla det. Vi spelar in något och mixar. Att arbeta med radioprogram slår ljudtekniken med hästlängder (även om vi bara hade försmak för ljudtekniken idag, alltså att vi gick igenom grundläggande saker i redigeringsprogrammet, mickar och med mera). Jag känner mig lite som Gert Fylking när jag sitter i ett arbetsrum med mina kollegor, Titti Shultz och Roger Nordin. Freja är Roger och Olivia är Titti. Typ.

Snart ska vi välja inriktning till de kommande två åren. Jag har lutat länge åt att välja Text och Foto, men ljud är sjukt kul (än så länge) och någonstans i mitt inre kan jag tänka mig att vara programledare på radio. Fast i och för sig. Jag har fortfarande inte provat på graf, så vem vet, det kanske slår alla de andra inriktningarna.
En sak vet jag säkert, jag kommar absolut inte välja tryckteknik eller video..hehe.

Jag kände en lättnad när gymnasievalet var över, men nu kommer virrigheten tillbaka. Induviella val ska väljas likaså inriktningen. Det är svårt. Fast inte lika svårt som att välja gymnasium.




En framtid kommer jag i alla fall ha. Enligt VS ord.
- Början på din framtid

Vanlig vardag | |
Upp