inga slappa bananer

Det är så typiskt att alla prov/inlämningar/miniprojekt ska genomföras och lämnas in sista veckan innan lovet. Jag har ungefär 1000 saker att göra och - 500 ork. Det är ingen bra kombination. Det enda jag ser fram emot att göra är att skriva en analys om den härliga programserien FC Z. Vi har kollat på den serien i ett par veckor nu och jag är så jäkla galet fascinerad i den.
Serien handlar om ett par grabbar som nästan aldrig rört en fotboll innan. Sen skulle de tränas till riktigt fotbollsproffs av Glenn Hysén. Målet var att spela bra mot Djurgården..det gick la sååådär. 7-2 blev det, men det är la gött det. Inte tvåsiffrigt i alla fall. FC Z gick på tv 2005, förresten.

Förutom analysen har jag både matteprov, idiomatiska uttryck i svenskan, mediekunskapsprov, göra klart och genomföra radioprogrammet och sist men inte minst göra klart miniprojekten i andra delen av ljudrullen. Jag och två andra tjejer gav oss på att spela in en låt. Jag är ganska blank när det kommer till att spela gitarr och så, så jag kör på sång i stället. Men inte själv, haha!

Tyvärr finner jag ingen ork, men jag har bestämt att jag ska ladda upp inför söndagen som kommer bestå av plugg, till en större del i alla fall. Nåt måste jag göra om jag ska komma till mitt mål (SVT, eh).

Nu ska jag ladda inför sista skoldagen den här veckan med att läsa i STT, GT och lyssna på min alldeles fina favorit - Caroline af Ugglas. Det är bara 9 dagar kvar tills jag får se henne live igen. DET ÄR SÅ JÄVLA GALET!
 Hej chocktillstånd!

Vanlig vardag | |
Upp