det är sjukt

Det är helt sjukt vad tiden går fort. Dagarna är så kort, men samtidigt alldeles för långa när man går i skolan till mörkret börja skymna. Jag har rensat bland mina "måste-absolut-göra-uppgifter" och nu har jag bara finslipningen på matematiken och läsa igenom mediekunskapen kvar. Mediekunskap är egentligen inget problem, för media är något som berör oss varje dag. Visserligen berör matematiken oss varje dag också. Men så tänker inte jag. Matematik är tråkigt och kommer naturligt fram när man går och handlar till exempel. Media är roligare och så mycket lättare att förstå. Det blir så mycket enklare.

Det jag ville komma till är att det inte vore fel med lite fler timmar då och då. Då man har som mest att göra. Precis som att det kommer en extra dag var fjärde år. Då kan det lika gärna komma fyra timmar extra en gång i veckan. Så att man hinner med att göra saker som är roliga, saker som är mindre roliga och saker som man måste göra för att hålla sig vid liv.

Fast just denna veckan gör det inget att tiden går lite för fort fram (okej, plugget hemma brinner i knutarna), men annars är det helt finemang att den rusar fram som x2000 om inte snabbare. På lördag ska jag se världens bästa Caroline af Ugglas. Det kliar riktigt i min kropp av spännande förväntan, det var så länge sedan sista jag såg henne live.

Tja beroende...eh.

Tiden rusar, mina vänner. Det är dags att ta sig i kragen, plugget brinner som sagt. Ha det fint i vinterrusket!



Jag och två andra tjejer genomförde vårat radioprogram live idag. Kände mig som en mycket erfaren radioprofil. Så sant så. Radio är sjukt kul att sända. Mycket roligare än vad man tror, i detta fall vad jag trodde.

Jag ska säga till er om det kommer upp på hemsidan. Alltså Viskastrands..


Vanlig vardag | |
#1 - - Aleksanderkatinka:

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!

Upp