jättetråkigt och slut på ork

Just idag är det en tråkig dag. Tur, som jag har, är denna dagen snart till ända. Imorgon kommer jag vakna upp till en hög med matteplugg. Jag vill inte sova på grund av denna äckliga tanken. Allt går runt just nu och jag vet inte så mycket mer. Allt är tråkigt och komplicerat på något sätt. Det är just såna här dagar som denna, det är roligt att bläddra runt i min blogg. Speciellt i kategorin "Caroline af Ugglas". När jag läser mina ord och känslor får jag ett leende på läpparna. Fantastiska Caroline. Jag är så glad över att jag lyssnar på hennes musik. För det är något helt otroligt berörande. Tro mig.

Hon får mig att känna glädje, sorg, ilska, längtan och så vidare.

Det var egentligen en slump att jag trilla över henne. Melodifestivalen 2009, bidraget "Snälla snälla" sen var jag fast. Fast i något speciellt. Jag har aldrig fascinerats av en artist så som jag har gjort av Caroline. Hon är en sann inspirationskälla, förebild..(okej, bortsett från hennes unga ålder då hon drack ganska mycket och gjorde lite mindre bra saker osv..) När jag blir stor ska jag bli som Caroline.

Ibland känner jag ett pirr när jag säger att Caroline af Ugglas är min idol. Ett läskigt pirr eftersom Caroline förknippas mycket med "Snääällla snälla snälla snälla, ja så snällla snälllla bla bla". Jag är rädd för att folk ska tycka att jag är konstig. Vem bryr sig egentligen? Inte jag. Inte nu i alla fall.

Jag har sett henne fyra gånger live, Folkan i Borås, Folkets hus/Stadsteatern i Falkenberg, Liseberg och Åhaga i Borås. Det har varit de finaste stunderna. De mest händelserikaste stunderna i mitt liv. Jag hoppas innerligt att jag får se henne ett par gånger till. Införskaffa mig några fina minnen med min pappa. Ingen annan vill åka med mig och se Caroline. Lite tråkigt, men jag och pappa har ungefär samma musiksmak (bortsett från Hardcore Superstar osv) Han gillar svenskt (ett par exempel, Orup, Di Leva, Peter LeMarc, Niklas Strömstedt..)

Långt inlägg, men jag vill inte sluta skriva. Hennes texter berör mig, träffar rakt in i själen och sen stannar de där för evigt. Någonting kan alltid relateras till hennes låtar. För mig. Åh. Underbara Caroline af Ugglas. Jag kommer aldrig sluta gilla henne, för hon är bäst. Bättre än allt.

Nu ska jag lyssna på Caroline af Ugglas och fortsätta fördriva tiden med tråkigheterna.

Idolen | |
#1 - - SANNA:

HEJ!

Nu kör jag igång ännu en tävling!! :) Hoppas att du är med!! :D

Upp