jag funderar på att dra, dra i väg från stan

Jag funderar att ta itu med hopplösa ekvationer och sånt tråkigt. Det som är tråkigt och jobbigt är att man inte förstår, men när man väl får nys om vad man egentligen ska göra blir allt mycket lättare och ett snäpp roligare. Sen löser man tal som aldrig förr, tal efter tal, woooop wooop woop, sen inser man efter ett par tal räknade hur meningslöst det är att sitta och lösa kluriga tal till ingen nytta. Varför lär vi oss inte vardaglig matematik? Sån matematik man använder när man till exempel handlar. När får vi nytta av Phytagoras sats till exempel..

Det är bara att bita ihop, så det ska jag göra nu. Jag måste lösa minst åtta tal innan jag får göra något annt. OKEJ! Ok...

Jag har insett att jag är jäkligt skoltrött just nu. Jag är trött 24 timmar om dygnet. Jävla vår. Det sägs att en del blir tröttare på våren, innan man vänjt sig.

Vanlig vardag | |
Upp