sötnos

De heter Lennart och Tzatziki.
Det är obeskrivligt hur mycket dom betyder för mig. De är ju bara djur men ändå kan dom betyda en hel del för en. Vi har även en hund, som ser ut som en golvmopp och heter Ringo. Jag var inte jätteförtjust i Ringo när vi skaffa honom, men ju mer dagar som passerar desto mer kärlek betyder han.Men så är det, ju mer man lär känna personer/djur desto mer gillar och accepterar man dom.

Ovanför ser ni ett urdrag i mitt brev som jag skrev till min lärare i svenska.
Jag är förvirrad, för nu finns inte Lennart i livet längre. Men han finns i mitt hjärta.
Han blev påkörd igår.

Jag är helt slut, tårarna tar aldrig slut. Jag vet att han har det bra, han slapp lida för sina troligtvis hårda smärtor. Jag vet inte hur han kände. Men jag kan inte låta bli att gråta för jag saknar hans närvaro.
Nästan varje morgon satt han på köksbordet och väntade ivrigt tills han fick smaka av min smörgås.
Jag saknar att vara irriterad på honom när han envisades att gå ut på morgonen när jag skulle gå till bussen. Han fick absolut inte gå ut då, för jag hade inte tid att bära in honom när han följde efter som en tok. Han gillade att gå ut på promenader, klösa på våra ben när han var hungrig eller ville gå ut. Vår käre Lennart.
Jag saknar att klappa honom när han vilade i mitt fönster.
Jag saknar att vänta otåligt på kvällen tills han ville komma in så att sedan ge honom mat.
Åååh, det finns så mycket att skriva.
 För han är och kommer alltid att vara en speciell katt.
I åtta år har han funnits nära mig men nu vilar han i frid.
Det är klart att jag är ledsen, förvirrad och tom.
Jag har haft honom lika länge som jag har haft min minsta lillebror.
Fan vad hårt allting känns nu..
Lilla Lennart kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Mitt i all sorg och förtvivlan får jag inte glömma Tzatziki, min andra katt.
Nu ska han pysslas om som en riktig kung. Han är så fin.





Du var mitt hjärta
Du blev min sorg
- Caroline af Ugglas & Tommy Nilssons Du var mitt hjärta

Vackra rader | |
Upp