iiinaaa

1 - Hur länge har du bloggat?
Juli 2008.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag hade ingen riktig bild utav bloggar när jag började.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag förälskade mig Paow eller Dessies blogg. Vet inte riktigt. Båda, kanske..

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag känner att jag hade ganska mycket internetförkortningar, smileys och ganska virriga inlägg.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är Kissie, Vickan A, Vickan PLiene, FebbsMadicken, Paow och Dessie.  

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
100 % dagboksbloggar.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Liene. Hon är musikalisk (gör egna låtar som är grymma!), hon är grym på att baka (jag har inte smakat hennes verk, men det ser gott ut) och så vidare. Jag är inte sådan, även om jag drömmer om det ibland.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Jag vet inte om någon är lik mig, men för att säga någon så säger jag Vickan P. Hon gillar att fotografera, precis som jag. Sen blir man som man umgås också. Eller så.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Att jag är cool, nej men jag vet inte. Min förra lärare läste min blogg och han älskade den. HEHE. Typ.. Men jag vet inte.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det vet jag inte.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag förstår inte frågan riktigt. Men ja, jag skriver om det som jag vill och tycker om att skriva om. Det kanske är en gräns för vissa saker, men inget jag tänker på.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag vet inte vilka saker jag inte bloggar om. De sakerna finns inte i mitt huvud.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag tror att jag söker någon bekräftelse, men jag vet inte hur eller varför.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, lite i alla fall. Om den personen som skriver bloggen lyfter fram sin personlighet.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, eller jo. Jag har träffat ett par fotobloggerskor in real life.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Man kan bli beroende av sin blogg.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
Inget jag kommer på nu. Men det har jag säkert, någon gång..

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nja, det tror jag inte.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det finns inga nackdelar med att blogga. I alla fall för mig.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det får vi se när det har gått två år.
Ingenting och mycket mer | |
Upp