Ha ett bra liv (vi syns när vi blir äldre)

Jag är Gud's bästa barn, jag håller det jag lovar.

Hon är som en syrlig jordgubbe en varm sommardag. Min före detta kollega inom fysikklubben, min "skratta åt allt jag säger" - vän.. Hon är min klasskamrat. En av dom i den perfekta godisblandningen man har köpt. Ja, i detta fall är godisblandningen klass 9e. Där finns alla sorter, syrliga, salta, hårda och mjuka.
Obsevera att alla innehåller sötningsmedel. Eleverna föddes nämligen inte med en naturlig söthet, tyvärr.

Hon ser nog upp till mig. Jag tror hon uppskattar min närvaro. Jag tror hon uppskattar mitt naturliga sätt att vara. Jag gör detsamma om henne.
Det är med en liten sorgsen känsla jag skriver det här. Snart är det sommarlovet som står på tur och skilsmässan drabbar oss alla. Godisblandningen kommer ta slut. Det är just henne som jag kommer sakna. Jag kommer att sakna att ha någon som lyssnar på mitt ordbajseri. 
 Det är inte säkert att vi ses något mer, men förhoppningsvis gör vi det.
Hon är Becca "proffesorn" P. Min klasskamrat. Solen i mitt solsystem.

PS. Kära klasskamrater (om ni nu läser detta). Ni ska inte tro att ni är som luft för mig. Jag kommer sakna er  också, även om ni inte fick äran att bli uppskrivna på samma sätt som Becca. DS.

Tack för uppmärksamheten. Soliga hälsningar Martina.

Vackra rader | |
Upp