Dunka mig gul och blå

Godkväll!
Just nu sitter jag och smälter.
 Känner mig som en snögubbe i Mars månad då när vårsolen glimtar bakom snötunga moln.

Förutom att jag sakta men säkert tynar bort lyssnar jag på Jonathan Johansson.
Jag upptäckte honom idag och jag säger bara, vilken tur!
Fantastiska låtar.

Nu det senaste har jag nästan enbart lyssnat på svenska låtar. Svenska texter säger så mycket mer för mig.
Det är som om svenska texter har en annorlunda energi som hugger sig in i ens själ.

Om jag tänker efter har jag alltid gillat Sveriges musik/film/tv-produktion.
Utländska tv/film-produktioner faller inte mig i smaken.
Ett par undantag..
Men musik-produktioner gör det.
Då menar jag artister som inte är svenskar.

Babbel babbel.



Jonathan Johansson
Bilden är tagen från google.

Balsam för öronen | |
Upp