En värld bestående av kemi

Jag brukar tänka att livet är en kemilektion eller flera.
Alla människor är olika grundämnen. Endel passar bra ihop, endel inte.
Kemisk reaktion mellan dom både s.k.grundämnena. Eller inte.

Man har ett yttre skal bestående av valenselektroner. Alla grundämnen strävar efter att få ett fullt yttre skal.
Elektronerna kan hoppa över till ett annat grundämne eller sno åt sig från ett annat grundämnen.
Detta sker när grundämnena kolliderar med varandra (när människorna stöts ihop och tjaffsar etc)
Man är inte hel när det fattas valenselektroner, man är lite tom kan man säga. Man vill vara hel och lycklig, inte sant? Jo, för det mesta...

När grundämnena (människorna) bildar en "klubb" eller s.k en kemiskförening blir dom kompisar.
Dom är svåra att separera och dom är oftast laddade. Taggade, eller ta det som ni vill.
I en kemisk förening kan det vara 2 grundämnen eller fler.

Alla människor är inplacerade i det periodiska systemet. Periodiska systemet är en värld med människor med olika egenskaper.

Ja, detta var min tanke för dagen, men också gårdagens.
Ohyes, jag har prov i kemi på torsdag...! suck..
Vanlig vardag | |
#1 - - Malin ♥:

sv: tack:) rösta gärna :)

#2 - - Idda:

haha :D Gjort idag för skoj då? :P

#3 - - viktoria:

skräm inte upp mig nu vaa!

det är redan jobbigt som det är :(

#4 - - Morgan- The One:

sv: härligt ;D jo det är tooppen emn är massa stressad ;) ahah :P

#5 - - Sara:

Okej hehe :P själv vet jag inte riktigt vilken jag väljer

#6 - - amela:

Ah, det låter annorlunda. Men det är klart man hör att det är dom! =) Är du ett fan eller? :D

#7 - - MenJagVetInte - Lite snyggare, lite bättre.:

Va bra då!

Upp