Ge mig tips hur man kan träna upp sitt självförtroende!!

Jag vill så gärna ha ett starkt självförtroende och äga den fina självkänslan. Jag har inte det, i alla fall inte ett sådant starkt och bra! Att jag inte har något har jag märkt av, det påverkar ju så mycket, skolarbete, socialitet..
Ska träna och slita hårt för att få det jag vill ha. För jag har hört att man kommer långt om man tror på sig själv och sin förmåga.

"Lilla fluga, jag är inte rädd för dig, så nu ska du lyssna noga på mig. Lilla fluga nu måste du förstå, jag ska rycka dina vingar, båda två. Lilla fluga jag är inte rädd för dig, jag ger igen imorgon, imorgon och inte idag. Ja, jag är stark imorgon, imorgon s¨är jag bra. Ja, då ska jag säga ifrån och inte sittar här som ett fån, jag ger imorgon, imorgon är en annan dag. Lilla fluga det är dags att ta adjö, fråga inte varför, men nu ska du dö. Som alla andra trampar rakt på mig ska jag ge igen, ge igen på dig... " 

Endel av Caroline Af Ugglas låt - Lilla fluga. 
Den låten ska vara med mig när jag ska bosta upp min inre kondition, min självkänsla & självförtroende. 
Den där lilla flugan är fylld med rädsla för att misslyckas, säga nej, göra bort mig, fulhet.. Den bor inne i mig!

Förresten, tycker inte ni att självförtronde&självkänsla ska vara ett obligatoriskt ämne i skolan?
man får ju så mycket bättre skolresultat då..




Vanlig vardag | |
#1 - - viktoria:

skriv små lappar med olika saker på och häng upp dom på tex din spegel så du ser dom varje morgon, övningar vid spegeln brukar också funka, självklart vänner och familj som stöttar också :)



jag håller verkligen med om att självförtroendet gör skolresultaten också, speciellt om man har svårt för någonting..

#2 - - vickan:

Du är bra!



Svar: jag tänkte efter lite och om jag har hörlurar och lyssnar på musik på den lektionen och sitter själv så kanske jag kan jobba bättre än vad jag gjorde på den lektionen innan och då lixom kan ni ju vänta på mig och så. Och vem vet jag kanske kan skippa maten någon dag oxå. Ta med mig en macka eller köpa en i cafeterian eller ngt

#3 - - Anonym:

nja mest kompisar och så :P sj

#4 - - viktoria:

bra, tror faktist det hjälper :)



ja, självförtroendet tar verkligen över en om man har svårt för något. inte bra alls..



haha, tack :D

#5 - - vickan:

Svar: ne men jag kan faktiskt inte låta bli att känna så lixom det är som med dig på id idag. Så känns det för mig. Förlåt att jag tänker så om er men lixom det går inte att låta bli. Kanske känns bättre efter att ha provat en gång.

Upp